لوستر لوستر .

لوستر

نقش لوستر در دكوراسيون منزل

نور تاب ها يكي از عناصر تزييني مهم در فضاي داخلي به شمار مي روند كه به راحتي زينت بخش اتاق هاي نشيمن ،پذيرايي و خواب مي شوند.

هر يك از شما با انواع لوستر ونورتاب آشنا هستيد و در طراحي داخلي منزل يا محل  كارتان از آن ها استفاده مي كنيد تا به محيط زندگي تان جلوه اي بيش از پيش بيفزاييد. به طور كلي بايد گفت ، نور تاب ها يكي از عناصر تزييني مهم در فضاي داخلي به شمار مي روند كه به راحتي زينت بخش اتاق هاي نشيمن ، پذيرايي و خواب مي شوند.

تنوع لوسترها و آباژورهايي كه در فروشگاه ها موجودند بسيار زياد است ، به طوري كه گاه خريداران براي انتخاب طرح و مدل مناسب دچار ترديد مي شوند. اگر قصد خريد لوستر را داريد، ابتدا بايد به چيدمان منزل و اندازه لوستر مورد نياز در هر فضا توجه نماييد. چنانچه فضاي مورد نظرتان وسيع باشد، لازم است لوستر چند شاخه وبزرگ تهيه كنيد تا نور كافي را به دست آوريد، اما در اتاق هاي كوچك مي توانيد لوستري ساده تر نصب كنيد.

از سويي، نوع لامپي كه به لوستر متصل مي شود نيز بسيار مهم است و بايد به آن توجه كرد. مسلما، اين كه لامپ ها روبه بالا باشند يا  رو به پايين قرار گيرند، در انتخاب شما تاثير گذار خواهد بود.

اگر بخواهيد نور زيادي در فضاي اتاق تان داشته باشيد،بهتر است از لوستري استفاده كنيد كه لامپ هاي آن رو به پايين باشد .با اين همه ، ممكن است از لامپ هاي هالوژن براي نورپردازي موضعي بهره بگيريد و لوستر در اتاق شما فقط جنبه تزييني داشته باشد؛ در اين صورت لوستري ظريف با چند لامپ شمعي كفايت خواهد كرد.

لوستر هاي كريستال يا برنزي با شيوه چيدمان كلاسيك همخواني دارند و در اتاق هايي كه با مبلمان سنتي آراسته شده اند، به خوبي مي توان از آن ها استفاده كرد. لوسترهاي برنجين، يا طلايي كه اصطلاحا آب طلا داده شده اند ،نمايي با شكوه دارند و به لوازم اتاق جلوه اي چند برابر مي دهند . به همين دليل ،در اتاق هاي پذيرايي كاربرد مي يابند. لوستر هاي پارچه اي، حصيري ، وبلورين به شكل گوي  ،براي اتاق هاي خواب مناسب اند و اگر رنگ هاي گوناگون داشته باشند، نور رنگين را در اتاق پخش كرده ، محيطي شاعرانه به وجود مي آورند.

به طور كلي بايد گفت ، لوسترها نور عمومي اتاق را فراهم مي آورند، و فضا را بدون كنتراست و يكدست جلوه مي دهند كه در نتيجه ، همه لوازم و اثاث اتاق بي روح وخشك به نظر مي رسد. اين در حالي است كه آباژورها با ايجاد تضاد و سايه روشن در نور ، فضا را از يكنواخني و كسالت خارج مي كنند. به همين دليل تركيب كردن اين دو نوع نور ، يعني نور عمومي لوستر ونور تزييني آباژور ، در كنار  هم و در يك اتاق توصيه مي شود.

اجسام بازتاب دهنده نور ، مانند لوازم شيشه اي و آينه اي ، يا فلزي يا سطوح صيقلي و براق ، نه تنها نور فريبنده اي به اتاق مي افزايند ، بلكه به نور محيط نيز انرژي ونيرويي مضاعف مي دهند و به اين ترتيب سبب مي شوند تمام فضا درخشان تر و با روح تر به نظر آيد . از اين رو ، خوب است بر روي اين گونه وسايل ، آباژورهايي با كلاهك هاي رنگين قرار دهيد تا بازتابي از نور درخشان و رنگارنگ در گوشه اي از اتاق يا راهرو به دست آوريد.

چنانچه مايل هستيد موارد بيشتري از انواع لوستر را مشاهده نماييد و يا اينكه از نمايندگي هاي مجاز فروش لوستر با خبر شويد و حتي براي اطلاع از قيمت لوستر و اقدام به خريد لوستر به صورت آنلاين نماييد مي توانيد به سايت http://irluster.ir مراجعه نماييد

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۱۰:۵۴ توسط:شايان موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :