لوستر لوستر .

لوستر

راهنماي خريد لوستر

لوستر يا چلچراغ سال ها است كه هم به عنوان منبع تامين نور و هم به عنوان يكي از منابع زيبايي در دكوراسيون منزل مورد توجه است.

لوستر يا چلچراغ سال ها است كه هم به عنوان منبع تامين نور و هم به عنوان يكي از منابع زيبايي در دكوراسيون منزل مورد توجه است.

انتخاب لوستر در دكوراسيون به دليل نقش نور و نورپردازي در اصول دكور كردن  واحدهاي مسكوني و ساير فضاها، اهميت قابل توجهي دارد. به اين علت كه انتخاب درست لوستر يا آباژور، به معناي رعايت اصول درست نورپردازي به عنوان يكي از عناصر اصلي دكور است. براي اينكه نورپردازي در آپارتمان شما درست همان چيزي باشد كه مي خواهيد و البته منطبق با اصول صحيحدكوراسيون، لازم است نكاتي را درباره شيوه صحيح انتخاب لوستر و آباژور بدانيد. اين هفته مطالبي در اين زمينه به شما ارائه مي شود.

تناسب لوستر با فضاي خانه: براي انتخاب لوستر بايد به متراژ خانه و فضاي آن توجه كنيد. اگر خانه شما كوچك است اصلا سراغ لوسترهاي بزرگ و اشرافي نرويد. انتخاب لوستر براي نورپردازي خانه الزاما به معناي خريد لوسترهاي بزرگ و سنگين نيست بلكه شما بايد متناسب با متراژ و فضاي منزلتان، منبع نور را انتخاب كنيد.

تاثير سبك دكور در انتخاب لوستر: علاوه بر اندازه و متراژ فضا، بايد لوستر را متناسب با سبكي انتخاب كنيد كه بر مبناي آن خانه خود را دكور كرده ايد. براي مثال اگر سبك دكور خانه شما، سبكي مدرن است نبايد به سراغ لوسترهاي بزرگ و كلاسيك و پرنور برويد. لوسترهاي كوچك و اسپرت كه اغلب كم نورتر هم هستند براي اين سبك دكوراسيون توصيه مي شود. اگر خانه را به سبك سنتي چيده ايد از انتخاب كردن لوسترهايي با جنس فلز يا چوب پرهيز كنيد. انتخاب لوسترهاي مدرن براي فضايي كه به صورت سنتي چيده شده چندان مناسب نيست. لوسترهاي بلوري و كريستال به نظر بهترين انتخاب براي يك خانه سنتي هستند.

به رنگ ها توجه كنيد: همانطور كه در دكوراسيون تمام اجزاي تشكيل دهنده دكور بايد از نظر انتخاب رنگ با هم هماهنگ و منطبق بر اصول باشد، در انتخاب لوستر هم بايد اين اصل رعايت شود. براي انتخاب رنگ ابتدا به رنگ و چيدمان كلي منزل خود دقت كنيد و بعد از ميان رنگ هاي مرسوم تر انتخاب كنيد، چراكه لوستر جزو اشيايي نيست كه شما بخواهيد هر سال آن را عوض كنيد و حداقل براي ۵ ۶ سال در خانه شما باقي مي مانند به همين دليل اگر آن را از ميان رنگ هاي متداول تر انتخاب كنيد بهتر است.

انتخاب لوسترهاي استاندارد و مد روز: سعي كنيد در هنگام خريد لوستر، لوسترهايي را انتخاب كنيد كه حباب هاي استاندارد دارند و نمونه هاي مشابه آن هم در بازار وجود دارد. اين موضوع به اين خاطر است كه اگر به هر دليلي حباب لوستر دچار شكستگي يا نقص شد، بتوانيد به راحتي نمونه مشابه آن را تهيه كنيد و مجبور به تعويض كل لوستر نشويد.

البته استاندارد بودن اندازه و شكل حباب هاي لوستر به اين معنا نيست كه شما در انتخاب لوسترهاي خاص محدود شويد و تنها ناچار به انتخاب لوسترهاي معمول و متداول شويد. يك لوستر مي تواند در عين تك بودن و خاص بودن، در اندازه و شكل حباب ها استاندارد باشد.

سادگي، يك مزيت: درست است كه لوسترهاي ساده ممكن است جلوه كمتري نسبت به لوسترهاي پيچيده و تو در تو با اشكال خاص داشته باشند اما بايد دقت كنيد كه لوسترها هر چند وقت يكبار به دليل گرد و خاك گرفتن نياز به گردگيري دارند. بنابراين در چنين شرايطي لوسترهاي ساده راحت تر تميز مي شوند. اين در حالي است كه لوسترهاي تو در تو با اشكال پيچيده تر را بايد با ملاحظه و دشواري به مراتب بيشتري نظافت و گردگيري كنيد.

لوستر براي سقف كوتاه يا بلند؟: يكي ديگر از معيارهاي انتخاب لوستر توجه به ارتفاع سقف است. براي اتاق هايي كه د اراي سقف كوتاه هستند ، حتي الامكان از نصب لوستر و چراغ هاي آويزي خود د اري كنيد ، چون اين گونه چراغ ها سقف را كوتاه تر نشان مي د هند اما اگر تمايل به نصب لوستر داريد بهتر است از لوستر هاي سقفي استفاده كنيد.

اگر سقف خانه شما بلند است، مي توانيد سراغ لوسترهاي آويزي بلند يا چند طبقه برويد، اما اگر سقف خانه كوتاه است بايد مراقب باشيد كه كم ارتفاع ترين لوستر را انتخاب كنيد تا با فضايي كه در اختيار داريد، متناسب به نظر برسد. همچنين، پيش از آن كه نوعلوستر را انتخاب كنيد به چراغ هاي ديواركوب و آباژورهاي پايه داري كه در فضاي اتاق نشيمن از آنها استفاده كرده ايد توجه كنيد. بايد ميزان نور اتاق خود را با كمك اين سه وسيله روشنايي روشن كنيد.

انتخاب نامناسب براي اتاق خواب: لوسترها به همان اندازه كه مي توانند انتخاب درستي براي فضاهاي نشيمن يا پذيرايي باشند به همان اندازه مي توانند براي اتاق خواب نامناسب باشند. استفاده از نور مستقيم و آويزان از سقف مانند لوستر باعث آزار چشم هنگام دراز كشيدن روي تخت مي شود و به همين علت براي اتاق خواب مناسب نيست. توصيه مي شود براي اين اتاق ها صرفا از نورهاي گرم و چراغ هايي با امكان تغيير شدت نور استفاده كنيد. ديواركوب ها و لامپ هاي هالوژن براي اين محيط ها مناسب اند.

زاويه ها را در نظر بگيريد: اگر فضايي كه قرار است لوستر را از سقف آن بياويزيد زواياي زيادي دارد يا اسبابي كه در آن استفاده شده پر از زاويه است، بهتر است از يك لوستر گرد و بدون زاويه براي تلطيف اين فضا استفاده كنيد. درصورتي كه سقف اتاق نشيمن شما گچ بري و تزئيناتي دارد بهترين گزينه براي انتخاب لوستر، يك لوستر ساده و بدون شلوغي است زيرا انتخاب يك لوستر شلوغ در كنار تزئينات سقف باعث شلوغ به نظر رسيدن سقف اتاق مي شود. همچنين همخواني آباژورها با نوع لوستر نيز بسيار مهم است؛ در اتاقي كه آباژورهاي پايه دار يا روميزي آن با پارچه هايي با طراحي مدرن وجود دارد، بايد از لوستري مدرن استفاده كرد كه طراحي زيبا و منحصربه فردي داشته باشد.

چنانچه مايل هستيد موارد بيشتري از انواع لوستر را مشاهده نماييد و يا اينكه از نمايندگي هاي مجاز فروش لوستر با خبر شويد و حتي براي اطلاع از قيمت لوستر و اقدام به خريد لوستر به صورت آنلاين نماييد مي توانيد به سايت http://irluster.ir مراجعه نماييد

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۱۲:۳۹ توسط:شايان موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :